Zsonak ajanlom

2009.12.12. 00:07

 

Leszallt az ejszaka leple. A tunderkes bogrebol egy earl grey tejes tea mosolyog ram. A hajam belove. Az ausztralomtol megszereztem a kengurus polojat. A ruhaim 4oraja a szaritoban. Hatalmas kupleraj a szobamban, ruhak mindenhol szetdobalva, kosz a foldon...

Tokeletes a pillanat egy kis gondolat-megosztashoz.

Tegnap a teljes veletlensegbol beleptem egy masik vilagba, egy masik foldreszre, az ujkorba. Ne menjunk bele a tortenelmi idoszamitas korszakainak helyes megnevezesebe, az en szotaramban az uj kor mindig is a technologia maniat jelentette, a tulmodernseget, amit Phoebe ugy vazolt , hogy mikor Emma 18eves lesz, az emberek mar "lebego hazakban fognak elni ahova a hangyaemberek elol menekultek." Igen, "thats the hope". Nevettunk ezen. De tegnap ota talalkoztam ezzel, es megremiszt.

Veletlenul kijukadtam az Operahoz. Setalgattam a Madeleine kornyeken, megneztem az oruletes karacsonyi disziteseket -gyonyoru btw- es a sok ezer embert aki ezerrel vasarol. Es ra kellett jonnom, hogy tenyleg mindjart karacsony van, nem hiaba kezdett el meg Matheo is ajandekokat venni. (Juli termeszetesen meg sehol nem tart. El se kezdte.) Megneztem a gyonyoru operat, fordultam volna el, mikor is a szemem egy furcsa kiirason utodott meg...azsias szo, zsotol mar eleget tanultam japanul es kinaiul, hogy felismerjem. Gyanus kis epulet volt, nagyon rendbehozott, ugyanakkor gyanus fenyeket araszto. Gondoltam, itt az ido hogy megismerjem a japan maffiat, lehet van ingyen sushi.

Egy bolt volt. Ruhabolt. Noi es ferfi. 3 emeletes. Mozgolepcso. Biztonsagi or. Francia kiirasok. De semmihez nem foghato. Szinek, diszkogombok a mennyezetekrol, japan szemelyzet, es folyamatos luktetes. De mibol aradt? A ducc ducc feltechnozott zenebol? A folyamatos fenyhatasokbol? A ruhak elkepesztoen elenken rikito szinebol? Az egesz furcsa volt, es igen, direkt nem a magikus szot hasznaltam. A magikus az en retro hasznalt ruha boltom. Erre legjobban talan a bizarr szo passzolt.

Ez a Q betus bolt 25eve all parizsban. Tokyobol importaljak a cuccaikat, ott is gyartjak. Rengetegen latogatjak. Es fogalmam sincs miert nem ment meg tonkre. A kirakott babukon olyan ruhak, amit meg a normandiai falukban is meg lehetett venni. Az anyagok ugyan magasszintuek, ezert is kerul egy kasmir pulover 78euroba. A Zara es a Mango araival vetekszik. A ruhaik semmilyenek. Cipok vannak a babukon, de hiaba jartam korbe korbe a boltot (tobbszor elszedultem es rosszul lettem a vibralastol) sehol nem talaltam kiteve a cipoket. A strici szorrel szegelyezett kabatok ezresevel allnak, a 10euros puloverek felarazva, a hordhatatlan szinek eloterbe helyezve, a farmerek ezresevel polcolva a falaknal.... Es emberek. Es veszik. Es mennek.

Tegnap ezt jobban el tudtam volna meselni. A nyelvemen volt, de mint mindig: se laptop, ceruzazasra pedig idohianyban. Zso azert kotom ezt hozzad, mert barmit is mondok, ugyanakkor igazan klassz dolognak tartom , hogy ekkora imadattal es szenvedellyel veted magad bele a keletbe. Buszke vagyok rad erte.

De mondd, hogy ezek, akik ilyen otletekkel tele vannak, nem fognak eloretorni es uralni a foldet. Barmennyire nem szeretjuk az amcsi "kulturat" se, talaltam pl egy 60as evekre asszocialo kajaldat, zenegeppel, pulttal, milkshakekel, piros boruleses kis blokkokkal. Pontosan ahogy John Travolta megmutatta a Greasben. Tehat a kiterotol visszafordulva: ne mondd nekem, hogy ez a keleti kultura. Ez a szemet es orulet es technologia, amivel ezek elarasztanak.  A franciak eddig is modern buzik voltak: mindenkinek iPodja, Blueberryje van, sot az itteni legujabb telefonok...nos pajtasaim meretben , otletben, arban,kinezetben elternek az otthoniaktol. (Tetszenek amugy, hatalmasok, kinyithatok, es helyes kis tokokat adnak hozza) Es ezek kozott a franszek kozott 25eve mukodik egy dizsi, vagod, egy dizsi, ahol ruhakat is arulnak. De az en kedvenc Lollypop szeru boltomban sosincs egy lelek sem.

Latnod kell , zso. Vagy nalam Parihban, vagy huzzal Tokyoba. Megijeszt majd. Es uj otletekkel lat el. Bennem megerositette a destinyt, a tudatot, hogy arts-ladynek kell mennem. Erre vilagitott ma ra egy nenike a heven, mikor is megdicserte milyen erdekes izlesesen nezek ki, es biztos valami muveszeti agban vagyok kepviselt. Hogy hogy fogok eljutni? Nem tudom. De meg kell lennie. Nem tudok rajzolni, mar enekelni es zongorazni se, festeni sose tudtam., irni irok, de eddig egyet se kuldtem el egy ujsagnak sem... De bejutunk. Ugye?

Ugyanis a nenike emlekeztetett mikor ramutattam - a kepzomuveszetire nem vesznek fel, mashoz nincs kedvem, kulonbozo tanfolyamokat ha most kezdek el 1-2ev mig elvegzem, azt 15 evesen kellett volna- az orokos problemara es az ordogi korre: ha nem most fogom megcsinalni,akkor mikor? 20eves vagyok. Tokeletes. Korabban nem lehet, mert nem vagyok eleg erett, es nem tudom kelloen felmerni, mit is akarok. Kesobb nem,mert mar nem lesz meg a lendulet , az ido, a fiatalsag. Ugyhogy megcsinaljuk gyerekek. Meg itt elkezdjuk. Es egy kedves ajanlolevellel, vagy legalabb is sok probalkozassal terek haza.

Csokok

PS.

December 22-en 12orakor erkezem busszal a nepligetben. Agci, zso, kinga mikor jottok hazafele?

Januar 7-en megyek vissza, es -igen,most birjatok ki - juliusig nem jovok haza. (vagy meg akkor sem hosszabb idore.)

Ugyhogy, mindenki, igen a gabesz is, szanjon idot, osszuk fel a napokat,

ja es krealjatok egy olyan szilvesztert, ahol nem kotelezo orulni, de elfelejthetek minden gondot par percre. (lilci neveben is szolok, aki a latintol kiuteseket kap)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsuliett.blog.hu/api/trackback/id/tr821591679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsüli* 2009.12.14. 16:15:46

miez a csond , a budos mindensegit? :D

Han Zhi Shu 2009.12.14. 18:41:09

Neeee ...Juli...belerondítottál, én akartam első lenni (és akkor nekem még azt hazudtad, hogy nincs ihlet).
Jaaaj a japók hódítanak...igen, jól látod kedves bagetten és sajton élő barátosném, van egy ízlésvilágban beszámíthatatlan oldaluk. Nem nehéz olyan japánt találni, aki nem vonzódna a vajda-cipőhöz (értsd: hosszúkás orral ellátott feltűnő színű lakkcipő). Az öltözékük néha a veri a homoszexuális beállítottságú (nem buzi, mert az kirkesztő, ahogy ma felvilágosítottak) egyedek ficamait, vagy egy familiárisan hiperpigmentációban szenvedő egyén irigykedik a sok virágmintára. Ó, hát tudom én, hogy betegek :D Na jó, azért létezik még a nagyon hip-hop öltözékben, nagyon lazuló, nagyon platinára festett japán, meg az indie típus (kedvenc), meg az elvetemült visual kei-es, aki mellett Marylin Manson is kezdőnek érzi magát. De legalább adják a műsort...
A nénike, meg aki megkérdezte, hogy mit művészkedsz...Nyugodj meg, még abban a fázisban vagy, amikor csak életművész vagy, de majd megtalálod az utad, és kitalálod hol tudod kélni a tomboló kreativitást.
És végül, éljen, haza jössz. Az utolsó vizsgám 21-én lesz, aztán hordággyal szállítanak haza, és mehet a családkörút (van a 2 szülő--lehet,hogy váláskor több az ajándék, de nem tudhatod le őket egyszerre--tesó, aki elköltözött, tehát oda is kell látogatni, meg a nagytestvér-barátjának-családja, és nagyszülő). Ezzel szeretnék végezni 28-ig, mert elsejéig kell megcsinálnom egy a "kis ázsiai országok kapcsolatainak változása az elmúlt években" -címú nagyesszét (szilveszter kizárt, én gépelek), majd 5-én vizsga. Tehát, mint első bejelentő, az utazásod előtti estét lefoglalnám, ha Pesten lennél. Előre láthatólag a vizsgák miatt ki leszek ütve, úgyhogy valami kocsmai itókázásra számítok, nem tudnám összekaparni magam a szétverem-a-házat-partyarc-ra.

PS: Ki értett meg ma minden kérdést kínai szóbelin, na ki??? Cseszd meg Chi Zhong (ő a tanár) nem tudtál megszivatni.
Ja, és ha vkinek van vmi corvinus-os ázsiai nemzetközi kapcsolatokos anyaga, akkor nagyon szeretném érte, és jönnék neki egy sörrel

agci 2009.12.14. 22:59:42

annyira jót írtál zsófi h nem is tudok mit hozzáfűzni!!!! minden sora tetszett, meg juliénak is:)
én csak annyit mondok ami még nem hangzott el ebben a formában: én i kívánom h megtaláld azt a művészeti égat amiben beteljesedsz, ha meg nem leled csinálj egy sajátot;)(L)

agci 2009.12.19. 14:36:57

na ide írok itt talán többetek is látja: kedd 3/4ed 2-vel szeretnék elmenni legkésőbb, jó az úgy mindenkinek?? és akkor valamikor meg is kéne venni a jegyet hétfőn este vagy kedden délelőtt, hogy csoportosan utazhassunk!(am a 3/4ed 2es az pótjegyes szokott lenni, szóval nem is biztos h sikerül egymás mellé ülnünk:S nem tudom 22én kari előtt hányan lesznek, de nem tudom elképzelni h annyira kevesen:S:S) szóval juli megérk délben, jó nektek így?? én megelőlegezném pár ember jegyét h egybe megvehessem, de örülök ha a sajátomat meg tudom venni:S:S:S
ja és nem tudom juli hova mész miután leszálltál, vagy hogy hol találkozunk meg h pontosan kik megyünk de ha akarjátok jöhettek előtte ide hozzám, úgyis keleti mellett lakom szóval logikus lenne, gondolok itt pl lilcire, már ha velünk jön, mert ugye ő eléggé kint lakik, vagy kelenföldön szállsz? na mindegy bárki aki gondolja jöhet ide hozzám vonat előtt, és akkor össznépien meg fél 2 keleti előtt. persze ha már előtte megvettük a jegyeket. ha nem, akk olyan negyed legkésőbb. jó így? majd jelentkezzetek! csók

Ákos21 2010.01.07. 18:51:48

Szia Juli, :)

As is often the case...pórul jártam, mármint ismét egy utazás kapcsán. Ezúttal a Budapest-Hollandia trip-en. Ákos ránéz a karórára, 16:30, lassan elindul pösti albérletéből a Ferihegyre, szerencsésen meg is érkezik, ritka eset vele kapcsolatban. 19:05-kor elindul a gép és Mester Ferenc pilóta-kapitány 22:00 környékén éppségben landol a WizzAir W6621-es járatával és Ákival a fedélzeten. És akkor...illetve onnantól. Az időpontokat csak a későbbi fejszámolás kedvéért részletezem. 22:30 check-out Weese/Düsseldorf németországi reptéren. Mekkora mák, 23:00-ás indulással reptéri shuttle egy az egyetemhez közeli holland városig 12 euróért. Sajnos a buszmegállót nem találtam meg egy darabig. A reptéri infopult "kedves" nénije háromszori megkérdezése után, két buszsofőrnél való érdeklődéssel elirányítottak egy végtelenül nem megfelelő buszmegállóba. 0:45, tehát 2 és fél órával később leesik a tantusz, hogy azok nem járatkimaradások voltak, hanem valóban rossz buszmegállóban várakoztam. 1-0 az életnek. 1:00-kor utolsó shuttle kisbusz begördül, Ákos a megfelelő helyen, irány Hollandia! 1:25, Venlo-i vasútállomás, már csak 60-80km-re az egyetemtől, valahol Hollandiában. :)
1:30-kor a vasutas bácsi bezárja a vasútállomást, se vonat, se fedél.
2-0 az életnek...
2:00-kor egy ínycsiklandó Gyrossal gazdagabban, még mindig valahol Hollandiában, az összes szórakozóhely zárva (mindent becsuknak Hollandiában 2:00-kor)
2:15-kor ismét vasútállomás, rajtam kívül még két emberkét zártak ki: egy kínai cserediáklányt és egy Tomahawk indiánra hajazó, vörösre festett hajú, bőrkabátos-láncos szlovákiai kick-box harcost. :D:D:D
2:20-kor kiderül, hogy a szlovákiai kick-box harcos beszél magyarul, a kínai cserediáklány továbbra sem.
4:45: a vasútállomás kinyit.
8:00: az egyetem városának főtere. Éhes voltam, és hoppá, ha már ilyen prosztó volt az elmúlt 16 órám, akkor megeszek két sajtburgert. Világít az I'm Lovin it, villódzó, krumpliszínű "M" betű...de az üzlet zárva, reggel 8 órakor!
Töp-töp-töp, és leszartam és becéloztam a legközelebbi szupermarketet.
8:40: buszmegálló, ráhajolva egy Chiquita banánra, majszolok. Busz begördül.
9:05: Édes otthon. 16 óra és 35 perccel az indulás után.
Ha ez nem Looser-ség, akkor olyan nem is létezik. :D:D:D

Han Zhi Shu 2010.01.10. 20:05:49

Ákos, ehhez a történethez (ami kiválló anekdota lesz az unokáknak) hozzá kellszóljak.
Ez nem Looser-ség, hanem...hát nem tudom, de mi a Julival előszeretettel futottunk bele az ilyen történetekbe, amin lehet röhögni. Fogd fel úgy, hogy te leszel a világ legérdekesebb embere, mert ilyenek történnek veled.
A kínai cserediákért irigyellek (kemény alapfokúnál is rosszabb nyelvtudásomat én kénytelen vagyok a kínai kajáldákban csillogtatni, de furán néznek rám, amikor közlöm velük, hogy a testvérem részleg vezető menedzser -nem az, de ezt tanultuk csak), a szlovák kick-box harcosért már nem. Hiába a nyelvtudás...
És egy jótanács az utókornak: bárki, aki olvassa és fontolóra veszi bármely távkeleti szakot->
Ne várd, hogy a tanár emlékezzen, hogy ma lesz a vizsgád, vagy hogy több időpontot kell megadni, vagy hogy mit vettetek abban a félévben.
Ne várd, hogy el tudod intézni a jegybeírást anélkül, hogy be nem jártad volna az egész egyetemet ajtóról ajtóra, mert mindenki tovább fog küldeni.
Csak a koreai szakosok tanárai barátkoznak nagymenő üzletemberekkel a samsungtól, így csak a koreai szakosok kapnak egy egyetemi belső pályázatra kib*szott nagy lcd tv-t, digikamerát, vagy a legújabb telót, amit csak most kezdtek el forgalmazni.
Ha olaszra jársz: te röhöghetsz, mert gyakorlatilag az órákat se tartják meg. A tanár a Tibi-bácsi, aki teljesíti a kívánságaidat, ami a jegyekre vonatkozik.
süti beállítások módosítása