Beavatasi ceremonia

2009.11.05. 17:44

 

Parih es kis lakhelyem kozotti ingazasban szanok vegre egy kis idot, hogy krealjak egy blogocskat, itten van mar az ideje.
 
Megtortent a varva vart pillanat. Elso napom igazi kis „parisienne”kent bekovetkezett. Az biztos , hogy nincs meg egy ehhez hasonlo. Masik univerzum, jo es rossz, rohejes es vicces, egyszeru es komplikalt, zavaros es logikus. Viragnyelven szolva : egyszerre van jelen az, osszes szin, a feketet , feheret es a szurket is mindenkeppenbeleertve.
 
Nem mondhatjuk, hogy nem keszultem. Tegnap este jo kiscserkeszkent osszekeszitettem a kistaskam: laptop(ingyenes wifi ezer helyen), papirok a francia nyelvtanfolyam beiratkozasahoz, csippanos kisberlet, pink kisnotesz, szendvicske , cola , barackos kisviz, rago…stb. szal minden ami szem-szajnak ingere.
 
Ott fulladt kudarcba a dolog, hogy felkeltem. Evek ota mindig minden itt fullad kudarcba.
 voros szemekkel es elcsigazottan ebredtem, a gyerekek be voltak indulva es folyton dumaltak, nem ittam kvt. a csajokat felraktam a buszra, visszamentem a kis apartmankamba vegigellenoriztem mindent, buszocskaval egy perc alatt ott voltam a nalatok „HEV”nek megfelelo megalloban,mindezt egeszen idoben. Erre elkezdodott a reggel: a hulye kis kartyamat ketszer erintettem a csippanohoz, ennek kovetkezteben nem engedett at a toloajtocska a peronra. Jo, semmi baj, gondoltam, lecsippantom megegyszer. De a kis dog masodszorra is kiirta, hogy mar hasznaltam ezt a kartyat par perce (ugyanis ingyenes atjutni egyfele keppen lehet: nyomulsz vki utan, mikorlatod hogy csippant akkor atfutsz a tiz masodpercben mikor nyitva az ajtocska, ; ha a haverod kiadja a kartyat es lecsippantod ujra, nem nyilik) szoval roviden 5eurocskat perkaltam ki egy jegyre, mert nem voltam eleg furge.
Aztan gondoltam majszolok egy kicsit. Kiderult m hogy a tojaska a szendvicskembe mindent elaztatott, budos is volt….maradt a cola. A CoCa Cola markamegbizhatosaganak koszonhetoen azzal nem volt baj.
Elozetes fogadalmamat betartva minden nap egy uj megallonal szallok le a metrocskarol. A mai a „Chatelet” volt, egy maxon nagy boulevard, mellette a szajna, ezer bolt, a szajna meg a konyvarusai. Meg nem neztem utana miert az a neve, van ott ezer kastelyka, de asszem van egy szinhaz aminek a neve. Hazifeladat mindenkinek utana nezni, este en is megteszem.
Setalgattam csomot, adtam egy keregetonek penzt mert epp a kedvenc Coldplay szamomra zenditett ra, szajnazgattam…
Aztan elindultam a nyelvsuliba, amirol nem tudtam hol van, es hogy megyek pontosan oda. Nagyon hosszu lenne elmagyarazni kis utam sok buktatojat, lenyeg, hogy odaertem, sikerrel jartam, holnap megyek vissza beiratkozni. ( roviden az eltevedesem es ket oras bolyongasom: feljossz a metrobol, nagy betukkel es angolul, hogy a sok kulfoldi balek is megertse, ki van irva, hogy Alliance France Bouleavrd mittomenmi, es egy nyilacska, hogy a muveletlen nep is megertse. El is indultam, mar vagy 30perce megyek, mikor felnezek az utcatablara, es nem tetszett amit lattam. Egy tok mas utcanev volt kiirva. Jo, visszasetalok, valahol biztos elagazik. Setalhattam egeszen vissza a metrofeljovoig, ugyanis odaig vegig a nem megfelelo utcanev volt hirdetve. Jo, nem gond, olyan ter mint az oktogon,megnezem az osszes csucskot. Hat mit ad Isten, egy utcat se ugy hivtak ahogy kellett volna. Kezdtem megorulni. Megyek oda az Kiosquehoz (ujsagos) hogy szavalja mar el nekem, merre az oda, direkt franciaul. De mar ket szo utan leint, hogy kussoljak, o most csinal valamit…es erre elkezdte az ereszt kihuzni, hogy a hulye kis ujsagai el ne azzanak…En csak ledobbenten neztem, hova lett a normand udvariassag? Aztan elkaptam a vallat, hogy oreg ne szorakozz, hol a tokombe a nyelvsuli. Erre lenezoen ram nez, egy kis utcara mutat hogy arra menjek, es elso elagazas balra. Hahah mondom, nem baszol at, jartam en arra es az nem a Boulevard zsuzsuize , ne kerteljel. Erre megrazza a fejet, es visszamegy a bodeba, en meg aldogalok a piros kissapkammal az esobe. Megfogadtam a tanacsat, es mit ad Isten, a kis elagazasbol kiertem egy baszott nagy Boulevardra…es ez rovidebb út volt, mintha a nyilacskat kovettem volna…Levonjuk a tanulsagot: ha valami Boulevard, azon belul van meg ezer utcanevecske, mert igy konnyebb az elet)
 
Sok ilyen kis sztorim volt ma a metro kinyitasatol, az olasz pincerig, vagy amikor beesett a csiooanos berletem a busz ala, es a kedvemert tolatott,  de
A kis torteneteket csak magammal tudtam megbeszelni, igy utolag meg mar a felere se emlekszem,
 Ugyhogy csak egy szep feeling- korkeppel szolgalhatok parihrol.
 
Elindulsz a kis csizmadba, direkt nem a tusarkuba, mert olyan sok szep macskako van, amibe beleakadhatsz. Van nalad sapka, kesztyu, es azt hiszed nyertel. Az eso tiz percenkent esik egy kicsit, neha hideg aztan fel oran belul dog meleg van, a sapka atazik es trutyis vizes lesz a hajad. (a gondorodes nekem mar nem all fenn, de az igazan hab lenne a tortan)
 
Es megis ez a varazslatos parih, ahol senkinek nincs nagyon ernyoje, magassarkuban szoszerint rohannak a nepek, de a kis espressonak es a „dejeuner”nek megadjuk a modjat ket ora hosszan, a francia nyolcvaneves nenike ugyanannyira parizsi, mint a hetveneves japan bacsika, ha vegre pirosra valt a lampa futni kell, mert zoldnel 90%osan elutnek az osszevissza meno,fordulo,megjeleno kocsik, ahol ha kiersz a fold alol rogton egy ezer eves cuccba, vagy egy boulevardba utkozol.
 
Szeressuk nagyon : )
 
PS. Zso hasznalom a macskas tokodat, tiszta kis meno : )
Agci,lilla elszakadt a karkoto, de kiraktam a falra. Elkuldhetnetek nekem a pestes kepeket, mert lehet en vok a hulye, de mintha a ti telcsitekkel csinaltuk volna…vagy az enyemmel?
Dorco kint a leveled, lebeg a falon, neha elolvasok egy egy sort.
Kisanyu nagyon kiraly a taska, teljesen kulturaltan belefwr minden, a csokikat is kipakoltam.
Kinga megegyszer heppi szulcsit a bal reszleteit elmondhatnad mar!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsuliett.blog.hu/api/trackback/id/tr771503003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agci 2009.11.05. 20:50:29

csak hogy végre máár!!!!! nem tudom tegnap írtam e vagy sem, de mindenesetre akartam, h keddre ígérted, v mifene. no a lényeg h élsz.gyönyörű lehet és meseszép, tényleg mint a filmekben, remélem te azért boldogabb leszel a művészet illetve fertő egyik legnagyobb fellegvárában, mint Carrie, de ha bármi is lehangolna, csak arra gondolj, te most azokat a macskaköveket koptatod, amit egykor nagy szerelmem Ady is koptatott, s még oly sokan mások...
a családról nem szóltál(nem meglepő módon:)) sem a mignon pasidról, de erre a pár percre amíg olvastalak teljesen olyan érzésem volt, mintha ott sétáltam volna ezekben a napokban veled, és a szemem előtt látom a vizes macskaköveket és a szajnát. ez is mutatja, h az írói vénád még mindig remek, sőt, nekem talán ez volt a legélethűbb bejegyzésed eddig;)
hiányzol mint mindig, a hideget nem bírom elviselni, szenvedek, és jobban mint mások, mert mindenki állítja, h milyen rossz neki ha hideg van, ne hidd el. Jobban megvisel ez, mintha a te hajad minden áldott nap begöndörödne és bepállana az ázott sapka alatt....:)
milyen a francia metró amúgy? arról csinálhatnálegy képet nekem, csak mert érdekel:) amúgy meg ne szegje kedved ha udvariatlanok, csak maradj kis mosolygós magyarnak is a leghülyébb időjárás ellenére is és bármit mondanak vagy tesznek is ezek a maguknak való népek.
várom a következő írásod, most légyszi ne kelljen ennyit várni, mert ezen a héten minden áldott nap megnéztem, van-e új bejegyzés.
am a képeket te csináltad a gépeddel aznap este.
elóvií

Ákos21 2009.11.05. 22:35:24

Szia Juli! :) Jó napot mindenkinek! :) Először blogolok, és shame, shame, tiszta szégyen, de a Julin és a Lillán kívül nem ismerek senkit.
Bocsi, hogy ilyen későn regisztráltam magamat, most nekem jutott a későn érkező vendég szerepe. A blog-házigazda ítéletére bízom, hogy ez még tolerálható-e.
Jó látni, hogy szereted Párizst, van egy olyan feelingem, hogy nagyon szereted azt a várost. Nagy, szép, kerek, kaotikus, felfedezős város. Olyan, mint egy komikus képregény, és simán beleillesz ebbe a keretbe. :)

Han Zhi Shu 2009.11.08. 23:52:39

Ó örülök, hogy tudod használni a tokot. Remélem a célnak megfelelően, és tényleg van már egy kis kütyüd, amivel hívhatod a rendőröket, hogy kinyírtam egy franciát, mert azt hitte, hogy abban a rohadt városban, az hogy egy utcának több neve van, egyértelmű...mert nálam egy erőteljes, vegyes (minimum 4 nyelv keverékéből álló) káromkodás és lehordás lett volna a vége, had hallja a globalizált sereg, miből készült a francia undokságra tálált magyar virtus.
Az eső...hát én legyilkolnám magam. Utálom, gyűlölöm.
De legalább szép...azt mondják, biztos. Amit láttam belőle az az volt.
Kérdés: átmászni nem lehet egy ilyen kapun (metrócskáról beszélek)...mondjuk így legyen az ember lánya szép és nőies a férfiaknak...komoly, legközelebb menj kommandós ruciba, és a dögcédulád legyen a kártyád.
Csókok

Han Zhi Shu 2009.11.23. 20:57:42

Szivem, te próbálsz felhíni? Mer van egy 33-as hívószámos hívásom (több is). Nem vettem fel, mert riogatnak gonosz 3mal kezdődő számokkal. Mindegy, majd elmondom, írj mail-t...vagy...egyáltalán gépközelben tudsz lenni??
Közben írhatsz ám bejegyzést...
süti beállítások módosítása